THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

28 January 2005

bingkisan buat HAWA

HAWA…

“ketahuilah kalian adalah tamsilan kepada keindahan, namun begitu juga kalian adalah tamsilan kepada kerosakan dan kemusnahan”

Allah menciptakan wanita untuk menghiasi bumi ini. Tanpa wanita dunia ini terasa sempit dan tidak seronok untuk didiami, kaum lelaki akan berasa rimas sebagaimana Nabi Adam pernah dilanda gelisah meskipun hidup dipenuhi kenikmatan di syurga. Lalu baginda memohon agar Allah mengurniakan seorang seorang teman untuk dijadikan teman bergurau,akhirnya terciptalah Hawa dari tulang rusuk kiri baginda. Hiduplah baginda dengan penuh kebahagiaan. Seorang wanita cukup mudah untuk memasuki syurga namun seorang wanita juga amat mudah dilemparkan ke neraka.

“wanita merupakan sayap kiri bagi seorang lelaki”.ketahuilah di sebalik kejayaan seorang lelaki berdiri teguh seorang wanita. Namun wanita juga punca kejatuhan seorang lelaki.
Duhai sahabatku…

Ketahuilah hakikat kejadianmu itu. Fitrah wanita penuh dengan kelembutan yang mampu menggugat iman seorang lelaki. Jangan kalian mencemarinya hanya untuk kepentingan sendiri. Jadikanlah malu itu sebagai mahkota hiasanmu…jua perisai buat dirimu. Basahkanlah bibirmu dengan lafaz zikrullah…hiasilah wajahmu dengan titisan wudhu’.

Hanya wanita yang memahami hakikat kewanitaannya akan menghargai dirinya dan membimbing dirinya ke jalan Allah

0 comments: